כשמדובר בפרסום עסקים ברשת, חשוב לקחת את ההחלטה הנכונה בכל הנוגע לפרסום באינטרנט.
המון פרמטרים מוטלים על המאזניים והמחירים לפעמים נראים אסטרונומיים – אז איך בכלל מפרסמים את העסק באינטרנט?
המון תשובות לשאלה זו, בנינו תכנית של מספר שלבים כדי להבין את אפשרויות פרסום העסק באינטרנט.

שלב ראשון – מטרת הפרסום לעסק

הדבר הכי אלמנטרי (שבדרך כלל נשכח במדינתנו) שיכול להוביל להצלחה או לכישלון הפרסום לעסק!
לפני שחושבים על הצלחה, רווח, הפסד, מיקומים, קהל או כל דבר פרסומי אחר – חייבים להבין את המטרה של הקמפיין.

האם אנחנו מעוניינים ברכישה באתר? או אולי אנחנו במסע איסוף לידים בטפסי הרשמה – ישנן המון מטרות אפשריות והן די אינדיבידואליות למוצר, המוכרות לנו ביותר:

  • איסוף לידים – טפסים באתר.
  • רכישה באתר – אתר חנות ומסחר מקוון.
  • התקשרות לבית העסק.
  • הגעה לבית העסק.
  • קריאה של תכנים מסוימים באתר.
  • הרשמה לרשימת דיוור.
  • צפייה בסרטון.

על בסיס החלטת מטרת הפרסום, נוכל לחשב את המשך הדרך שלנו בצורה הרבה יותר מדויקת – הרי עכשיו, אנו יודעים בדיוק מה אנו רוצים להפיק מהפרסום.

שלב שני – קהל היעד

פרסום עסקים

פרופיל גולש פוטנציאלי

לאחר שאלת המה, מגיעה שאלת המי. אנחנו עכשיו יודעים מה אנחנו רוצים, אבל צריך להבין את מי בעצם אנו מחפשים.
הכוונה לקהל לא רלוונטי למוצר שלנו יוביל לאי מילוי מטרת הקמפיין ולבסוף להפסדים כספיים כתוצאה מפרסום לא נכון.
לעומת זאת, הכוונה לקהל רלוונטי למוצר יוביל לגידול בביצוע מטרות הקמפיין שלנו ולרווחים מפרסום.

החשיבות עצומה, צריך לשאול את השאלות הפשוטות ביותר – מי בדרך כלל קונה אצלי? מי אני חושב שיתעניין במוצר?
ומשם לבנות סוג של "קלסתרון אופי" לגולש הפוטנציאלי שלנו:

  • טווח גילאים
  • תחום עיסוק
  • תחומי עניין
  • מצב משפחתי
  • מצב כלכלי
  • טווח גאוגרפי

מתוך נתונים אלו אנו נלמד הרבה על הגולש הפוטנציאל שלנו, כשנכיר אותו ונדע מה אנו רוצים ממנו – אנחנו בדרך להצלחה!

שלב שלישי – אפיקי פרסום על פי קהל יעד ומטרה

איפה, שאלה שעכשיו ניתן לענות עליה. בהתאם לאופי שבנינו – נדע גם איפה הגולש פעיל ברחבי האינטרנט ועל בסיס להתאים אסטרטגיה.
ישנם פלחים שנמצאים יותר ברשתות החברתיות (גילאים נמוכים יותר באוכלוסיה) וישנם שנמצאים יותר בפורטלי חדשות עסקיים.
לא משנה היכן הם מסתובבים – את הגולש הפוטנציאלי צריך לתפוס במגרש הביתי שלו – רק ככה אנחנו יכולים לתת לו הרגשה שהפרסום מאוד רלוונטי ואישי אליו.

כיום קיימים המון אפיקי פרסום להרבה פלחים ופרופילים, העיקריים:

  • פרסום בגוגל – פתרון הפרסום הרחב והיעיל ביותר כיום באינטרנט.
  • פרסום ביוטיוב – פתרון החדרת מותג בצורה יעילה באתר הצפייה מספר 1.
  • פרסום בפייסבוק – רשת החברתית הגדולה בעולם עם מגוון פתרונות וכלים מתקדמים.
  • פרסום באפליקציות – חלק מהיום יום של כולנו.
  • פרסום במובייל – פרסום במכשיר הנפוץ בעולם – הסמרטפון.
  • טבולה/OutBrain – פרסום באמצעות תוכן, סוג חדש יחסית של פרסום.
  • פרסום בפורטלים הגדולים – פרסום בצורה ישירה מול פורטלי האינטרנט הגדולים.

לכל מכסה – סיר, ולכל אפיק פרסום הפתרון שלו לקהל הייחודי לו.

שלב רביעי – הגדרת יעדים

כבר יש לנו הכל – מידע על הגולש, איפה הוא מסתובב ומה אנו רוצים שיעשה באתר שלנו.
עכשיו צריך לחשוב באמת ראלית מה אנו רוצים שיקרה מבחינה מספרית – לכמת את הרצון שלנו.

חשוב להבין אם אנו יוצאים ליעד מספרי מסוים, רווחיות מסוימת, מספר עבודות מינימלי..
כאשר מובן לנו מה אנחנו רוצים להשיג בכל המהלך האדיר הזה שנקרא פרסום באינטרנט – נדע להבין ולשקול גם את הכדאיות ואת ההוצאה העתידה לבוא.

שלב חמישי – תקציבי פרסום

תקציב פרסום באינטרנט

תקציב פרסום באינטרנט

שאלת השאלות בפרסום עסק, כמה צריך להשקיע?
אז ברור שהתקציב דינמי ומשתנה מתחום לתחום ומקהל לקהל וכו'..
אבל בידינו יש מידע רב ערך על מה אנו רוצים שיקרה וכמה אנחנו מצפים להרוויח מכל הסיפור – אז אם נדע כמה נוכל להשקיע נוכל לחשב כדאיות.

ישנם תחומים שבתקציבים נמוכים לא יהיה כדאי לצאת לקמפיין – המחיר לרכישה (המטרה שלנו) יהיה מאוד יקר והתדירות תהיה נמוכה – מה שלא יאפשר את רווחיות הפרסום.
אך בהחלטת תקציב נכון – הרווח מחכה מעבר לפינה.

אז איך בעצם התקציב הוא לא פרופורציונאלי לכמות העבודה ביחס ישר? התקציב מאפשר לנו המפרסמים לבצע הרבה יותר פעולות ושיפורים במהלך הפרסום, מה שמאפשר ליצור תנועה הרבה יותר רלוונטיות ואפקט כדור שלג חיובי – מה שמוביל למספר המרות רב יותר במחיר נמוך יותר.
בשורה התחתונה, תקציב גדול מאפשר לפרסום לעבוד בצורה היעילה ביותר תוך יצירת הרווח הכי גדול – כמה שתשקיע יותר ההחזר הוצאות מהפרסום יהיה גבוה יותר – וזאת עובדה!

שלב שישי – יוצאים לדרך

התכנית מוכנה, עכשיו נשאר רק ליישם.
בחירת חברה לפרסום באינטרנט יקבע האם כל השלבים שעשינו יפיקו עבורך רווח או הפסד.

חשוב למדוד את תוצאות ואיכות הקמפיין על בסיס תקופתי על בסיס פעילות העסק.
חישוב רווחיות והוצאות פרסום יביא ללמידה טובה יותר של ההוצאות ושיפור הפרסום בטווח הארוך.

אנו בלאוס מדיה ואינטראקטיב יודעים לעשות פרסום באינטרנט כמו שצריך! יש לנו מאות עסקים מרוצים שנהנים מתפוקת האינטרנט ומהגדלת ההכנסות.
השאר לנו פרטים ואנו ניצור עמך קשר בנוגע לפרסום העסק שלך בצורה הטובה ביותר, בהתחייבות!