TikTok היא פלטפורמה מדיה חברתית שממשיכה לצמוח במהירות ומתבססת על סרטוני וידאו קצרים. מותגים מובילים רבים נכנסו לפלטפורמה כדי להגביר את מאמצי השיווק של המותג שלהם. למרות ש-TikTok כבר פופולרית, היא עדיין מוגדרת כערוץ סושיאל חדש יחסית ועדיין אפשר לנצל את כמות המשתמשים העצומה, החוסר בתחרות לעומת מדיות אחרות ואת המחיר הזול למודעות ביחס לכלי פרסום אחרים. במאמר הקרוב נעבור על חמש סיבות מרכזיות להתחיל לפרסום בטיקטוק בהקדם.

סיבה מספר #1 – פלטפורמה ייחודית עם קהל עצום

טווח ההגעה של טיקטוק הוא גלובלי, האפליקציה זמינה במעל ל-150 מדינות ויש לה יותר ממיליארד משתמשים יוניק בחודש.  בשנת 2021 היו מ-656 מיליון הורדות לאפליקציה, יותר מכל אפליקציה אחרת בעולם. בשנת 2022 הצמיחה של טיקטוק לא דועכת והיא בדרך להיות הרשת החברתית הגדולה בעולם. כמה עובדות על המשתמשים בטיקטוק שחשוב שתכירו:

 

  • טיקטוק היא האפליקציה היחידה בעולם שזכתה שנתיים רצוף במספר ההורדות הגבוה ביותר בשנה (2020+2021).
  • למעלה מ-37% ממשתמשי TikTok הם מעל גיל 30, מה שהופך את הפלטפורמה ליעילה גם עבור קהל יעד מבוגר יותר.
  • 90% ממשתמשי טיקטוק משתמשים באפליקציה על בסיס יומי.
  • משתמשי טיקטוק מבלים בממוצע 89 דקות ביום באפליקציה.
  • רשתות חברתיות אחרות חוששות מהצמיחה של TikTok ומתקשות להתחרות בה.

 

אלו רק חלק קטן מאוד מהמספרים שהופכים את TikTok לשחקנית מרכזית בתחום השיווק. טיקטוק כבר הוכיחה את עצמה כפלטפורמה עם פוטנציאל לשיווק המוני ופלטפורמת הפרסום של טיקטוק מאפשרת למשווקים למקד את המודעות שלהם למגוון רחב של נתונים דמוגרפיים במטרה להבטיח תפוצה מדויקת של המסר שלכם לקהל הרלוונטי.

סיבה מספר #2 – עלות זולה לפרסום

עקב הצמיחה המהירה של המשתמשים בפלטפורמה, עלות הפרסום בטיקטוק היא במחירים נמוכים ביחס לפלטפורמות פרסום אחרות (פייסבוק או יוטיוב לדוגמה). הסיבה שעלות הפרסום זולה משמעותית היא מכיוון ששטח הפרסום רחב מאוד, הפלטפורמה מלאה בתוכן ומלא במשתמשים פעילים אך כמות המפרסמים קטנה משמעותית. TikTok פתחה בהדרגה את אפשרויות הפרסום שלה ומאפשרת גישה ישירה לכמות עצומה של קהל. אמנם המחיר ל-1000 חשיפות בטיקטוק זול פי 5-10 מהמחיר ל-1000 חשיפות בפייסבוק ובאינסטגרם אבל המצב עלול להשתנות בהקדם עקב כניסה רחבה של משווקים נוספים לטיקטוק.

סיבה מספר #3 – מניבה הרבה מכירות

המשתמשים של טיקטוק מחוברים מאוד לפלטפורמה ורמת המעורבות של גולשים בתוכן היא גבוהה מאוד. כתוצאה מכך, היכולת של TikTok להניב מכירות ממודעות ממומנות היא מעולה. כ-89% מהמכירות בפלטפורמה של TikTok הן מכירות שבוצעו מתוך דחף ללא תכנון מוקדם לקנייה מה שמסייע לבעלי חנויות שמשווקים מוצרים שאינם מוצרי צורך. בנוסף, לאחר עדכון IOS 14 שמאט את קצב הביצועים של מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם, טיקטוק הפכה לפלטפורמה מרכזית לפרסום של חנויות איקומרס והרבה משווקים מדווחים על EOI זהה או גבוה ביותר בטיקטוק בחנויות אלקטרוניות. TikTok מתפתח במהירות אבל עדיין לא אופטימלית למודעות איקומרס ביחס לפייסבוק. יחד עם זאת, עם מדידה נכונה של ביצועים, קריאייטיב מדויק ומסר ברור, ייתכן מאוד שהמודעות שלכם בחנויות איקומרס יניבו תוצאות מעולות בטיקטוק כבר בניסיונות הפרסום הראשונים שלכם.

סיבה מספר #4 – פורמט מעולה ל-Brand Awareness

TikTok היא פלטפורמה טרנדית והרבה מהגולשים שלה נכנסים לאפליקציה כדי לגלות דברים חדשים ולכן היא מקום מעולה להציג בו מותג חדש או מוצר חדש לקהל שלכם. עם סוג נכון של תוכן, תקבלו את תשומת הלב של המשתמשים בטיקטוק. יחד עם זאת, עקב ריבוי תוכן הוידאו בפלטפורמה, יש היתכנות שגולשים ידפדפו את הסרטון עוד לפני שהוא מתחיל לפעול, לכן חשוב שהסרטון שלכם יתחיל בצורה כמה שיותר עניינית ורועשת כדי לתפוס את תשומת לב הגולשים ולגרום להם לצפות בסרטון עד הסוף. המעורבות בסרטוני טיקטוק עובדת כמו קסם, היא עוזרת למשתמשים עם תחומי עניין זהים לגלות את התוכן ומאפשרת לכם להשיג ביצועים טובים יותר למודעות שלכם. השילוב של תוכן וידאו שקל לזכור ועלות זולה ל-1000 חשיפות הופכת את טיקטוק לפלטפורמה מועדפת למותגים עם דגש על יצירת מודעות למותג.

סיבה מספר #5 – לא חקרו אותה עד הסוף אז יש מה לגלות

מאז שהרשת החברתית TikTok התחילת לתפוס תאוצה ולמשוך מפרסמים רבים, משווקים מובילים עדיין חוקרים אותה ולומדים את מערכת הפרסום של הפלטפורמה. סוגי הקמפיינים והטרגוטים נשארו פחות או יותר אותו דבר בהשוואה לפייסבוק ואינסטגרם אך כדי להצליח בקמפיינים בטיקטוק צריך ללמוד את הפלטפורמה עצמה ואת התנהגות הקהל שנמצא בה. כדי להצליח במסע הפרסום שלכם בטיקטוק אתם צריכים להשקיע תקציב מסוים שיהיה השכר לימוד שלכם בפלטפורמה. תוך כדי תנועה תלמדו אילו מודעות עובדות טוב יותר, אילו קהלים מגיבים טוב יותר, איך עושים אופטימיזציה לקמפיינים בטיקטוק וכיצד לבנות אסטרטגייה לטווח הרחוק.

לסיכום

טיקטוק היא פלטפורמה ייחודית המקדמת סרטוני וידאו קצרים ומייצרת מעורבות גולשים פי כמה מרשתות חברתיות אחרות. בעקבות מחירי הפרסום הזולים והקהל העצום שנמצא בפלטפורמה, מותגים רבים הפכו את TikTok לאחת מפלטפורמות המדיה המרכזיות המשמשות ליצירת מודעות, ייצור לידים ומכירות בחנויות. לפני שאתם מתחילים את הקמפיין הראשון שלכם, וודאו שאתם מדייקים בקרייאטיב, במסר ובטרגוט הקהל הנכון מכיוון שכמות המשתמשים בטיקטוק עצומה וגם כמות התוכן המיוצרת בפלטפורמה גדולה גם היא.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה שיווק בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.