קידום ממומן בגוגל (קריאה על קידום ממומן בפייסבוק)היא אחת מהשיטות העיקריות כיום לפרסום באינטרנט.
השיטה עובדת באמצעות תורה מאוד פשוטה, "תשלם רק כאשר מישהו מקליק" או באנגלית – Pay Per Click.
השיטה מובהקת בשימוש בפרסום בגוגל ופייסבוק והיא מנחה את רוב הקמפיינים באינטרנט.
אז כמה משלמים על קידום ממומן בגוגל?
עניין התשלום הוא דינמי לחלוטין והוא תלוי תחום ומטרה.
ישנם תחומים מאוד תחרותיים, שיובילו לצורך בתקציבים גבוהים יותר, וישנם תחומים שההיצע בהם יותר מאוזן והצורך בתקציב נמוך יותר.
עלויות הקמפיין משתנות גם בהתאם לאיכותו, קמפיין רלוונטי מאוד ידרוש עלויות נמוכות יותר ביחס לתוצאות טובות יותר – כאן נכנסת סוכנות הפרסום ומנהל הקמפיינים.
מנהל קמפיין בקידום ממומן
איש מאוד חשוב בתהליך, בעל ידע וניסיון שיכול לגרום לך להרוויח הרבה יותר ממה שאתה יכול בעצמך.
חשוב מאוד להתייעץ ולשתף במהלך הקמפיין על מנת לשפרו כל הזמן.
תכנון האסטרטגיה ויישומה בפועל זה התפקיד שלו, יש לוודא שמנהל הקמפיין מוסמך על ידי פלטפורמות הפרסום.
תכנון אסטרטגיית קמפיין בגוגל
מהי אסטרטגיה
אסטרטגיה היא בעצם תכנית העבודה המשורטטת בקפידה בראשו של מנהל הקמפיינים. לאחר ביצוע מחקר מתחרים וסקר שוק, תוך הבנה ממך על הלקוחות שלך וקהל היעד הפוטנציאלי שלך.
השלב הכי מהותי בבניית קמפיין ממומן הוא בניית האסטרטגיה – הבנה מעמיקה איפה למצוא את קהל היעד שלך ואיך לגרום להם לבוא אלייך.
איך מיישמים אותה
בכל פלטפורמה החוקים שונים אך העיקרון זהה, מחפשים קהל יעד רלוונטי (בין אם זה באמצעות החיפוש של גוגל או תחומי עניין של פייסבוק) ומנסים להפיק ממנו את המיטב.
ככל שיעבור הזמן, משפך התנועה צריך להפוך יותר ויותר רלוונטי וליצור תנועה יותר ממוקדת לאתרך ולשירות שאתה מציע.
האם אפשר להחליף אותה?
בהחלט כן ואפילו מומלץ להתנסות בכמה מקביל ולבחור את זאת שהניבה הכי הרבה רווח.
כאשר אסטרטגיה לא עובדת כפי שציפינו, זה לא סוף העולם! תמיד בבניית הקמפיין בגוגל מתמקדים לפחות בשלוש אסטרטגיות עיקריות לקהל היעד, ואם אחת לא הצליחה – יש עוד שתיים!
אז איך מתחילים?
השאירו לנו את הפרטים שלכם, אנו נדאג לחזור אליכם בהקדם עם אסטרטגיה לקידום ממומן בגוגל!