פרסום באינטרנט כיום מציע לנו שלל דרכים להציג את המוצר שלנו, אולי אחת המכריעות ביותר בעשור האחרון היא מדיית הצפייה המקוונת.
קהל היעד שלנו עשה מהפך בשנים האחרונות – הוא הוריד את העיניים ממסך הטלוויזיה, והעביר אותם למסך המחשב!
התוכן המקוון זמין מכל מקום על פי הלו"ז שלנו – אנחנו לא צריכים לחכות לתוכנית או לקליפ כלשהו, פשוט נחפש אותו.
יוטיוב הוא אתר הצפייה המקוונת הגדול בעולם, יותר לציין שיוטיוב הינה החלוצה העיקרית של הצפייה המקוונת – הרבה לפני הפרסום המקוון.
החברה נוסדה בשנת 2005 ונרכשה מהר, 2006, על ידי גוגל העולמית.
לאחר הרכישה, המטרה של גוגל הייתה ברורה – להפוך את מנוע הסרטונים הזה למכונה של כסף – ואכן כך הם עשו…
וכך נולד קידום ממומן ביוטיוב.
עובדות מספריות בנוגע לפרסום ביוטיוב
- האתר המוביל בצפייה סרטונים מקוונים.
- מנוע החיפוש מספר 2 בגודלו – לאחר גוגל כמובן.
- אתר האינטרנט מספר 3 בגדולו.
- למעלה מ-50% מהצפיות מתרחשות מהמובייל – אופציית פרסום במובייל.
- יותר ממיליארד משתמשים.
- בכל יום, מספר הצופים עולה ב-40% ביחס לאותו יום בשנה הקודמת.
- כל 100 המותגים הגדולים בעולם הפעילו אמצעי פרסום ביוטיוב בשנה האחרונה.
- 80% מהצפיות בסרטונים מתרחשות מחוץ לארה"ב.
פרסום ביוטיוב – שיטות עיקריות
מודעות שניתן לדלג עליהן
שיטת פרסום ביוטיוב מאוד פופולרית, משתמש רואה מודעת סרטון ולאחר 5 שניות ניתנת לו האפשרות לדלג לתוכן המבוקש.
התשלום מתבצע רק כאשר מישהו רואה 30 שניות מהסרטון/כולו (הקצר מביניהם).
מודעות פרסום מסוג זה מוגבלות בסרטון באורך של עד 60 שניות.
מודעות שלא ניתן לדלג עליהן
בשיטה הפרסומית הזו, אנו נתקלים יותר במכשירי המובייל שלנו. מכריחים אותנו לצפות בסרטון מלא – ואין לנו מה לעשות בנידון!
אז נכון, השיטה ברוטלית יותר ואינה מאפשרת למשתמש לעשות את הבחירה לבד – סוג הסרטון הוא קריטי בפרסום וידאו מסוג זה.
החיוב מתבצע על כל צפייה – מה שמוריד את היכולת שלנו כמפרסמים, להבין את הרלוונטיות של הווידאו לצופה.
אורך המודעה מוגבל לעד 15 שניות על מנת לא ליצור מצב של חוסר עונים אצל הגולש.
מודעות בתוצאות החיפוש
עובד על אותו עקרון של פרסום מודעות ברשת המדיה, ניתן להופיע בתוצאות החיפוש של יוטיוב כמודעה פרסומית.
התשלום מתבצע עבור קליק.
מודעות בדף סרטון רלוונטי – תוכן חם
ניתן לכוון את הפרסום ביוטיוב לערוצים/סרטונים שנחשבים בעלי "תוכן חם" – מאוד פופולריים כרגע.
מה שמאפשר להגיע לחשיפה רלוונטית באימפקט כמעט מידי!
למי מתאים פרסום בוידאו?
פרסום וידאו אינו מתאים לכל אחד, הוא בדרך כלל משרת מותגים בצורה הטובה ביותר – אך לא נזלזל בתוצאותיו כלפי עסקים קטנים יותר.
מוצרים/שירותים ייחודיים בעלי פוטנציאל סחיפה הינם האידאליים עבור קמפיין ביוטיוב.
בדרך כלל אנחנו לא צופים המרות ישירות כתוצאה מצפייה בסרטון, בניית מותג ויזואלי לוקחת זמן והיא יותר פולשת לתודעת הצרכן מאשר מעוררת בו רצון להשאיר פרטים.
מדידה של קמפיין וידאו ביוטיוב צריך לעשות על פי טווח הגעה – לכמה אנשים הגעתי, כמה מהם היו פוטנציאלים, פילוח דמוגרפי של אותם אנשים והשוואה למגמות הרכישה של אותה תקופה.
מה צריך בשביל קמפיין וידאו ביוטיוב?
אז כמובן, בשביל קמפיין ביוטיוב, צריך סרטון ביוטיוב!
הפקת הסרטון הוא שלב מאוד חשוב שצריך לקבל את רוב המשקל מבחינה תקציבית. חשוב להקפיד על מסר ברור, יצירתי ומעורר אצל קהל היעד.
תמיד חשוב להתחשב בזמני הסרטונים המותרים בפרסום ולכתוב את התסריט לפיהם.
סאונד חשוב כמו הוויזואל – אין לזלזל בקהל הצופים שבכלל לא צופים – בדרכים, בספורט ובעבודה.