פרסום במובייל חובק מכשירים – מחשב, טאבלט ונייד
העולם בחוץ מלא פיתויים, הכל זז מהר, כל יום טכנולוגיה חדשה, אפליקציה חדשה – אין סוף למהירות שבו מתקדמות האפשרויות של ערוצי פרסום במובייל.
מכשיר הסמרטפון, שנעשה חלק בלתי נפרד מהתפקוד היום יומי שלנו, גרם לעולם הפרסום באינטרנט להתהפך לחלוטין.
בתחילת הדרך, לא ידענו לנצל את היתרונות שיש לשימוש בפרסום במכשירים ניידים, הסיבה לכך שהנחנו שהשימוש שלנו במחשב זהה לשימוש של בטאבלט או במובייל.
הדבר יצר הפסדי פרסום עצומים בכל התעשייה – עולם המובייל לא נראה מבטיח באותה התקופה.
מאז, למדנו, השכלנו ושיפרנו – פרסום במובייל נראה מבטיח ומוביל. הוא מכונה "עתיד הפרסום באינטרנט".
אז כדי להבין באמת מה הכוח של צורת הפרסום החדשה הזאת, צריך להבין קודם כל איך אנחנו משתמשים במכשיר המובייל שלנו.
שימוש במכשיר המובייל
פותחים את העיניים לסמרטפון, נרדמים לאפליקציית חדשות, מחפשים שירות קרוב בגוגל, צפייה בסרטונים, שמיעת מוסיקה ועוד אינספור שימושים נרחבים שיש למכשיר הקטן והגאוני הזה.
81% מכלל הסמרטפונים בעולם מחוברים לאינטרנט, המון גולשים! 59% מהגלישה מתבצעת בזמן המתנה למשהו.
הנתון אולי הכי קריטי בסיפור, 87% מהגולשים נמצאים במצב שמכונה On The Go – בהליכה. 77% בזמן העבודה, 72% בעבודה.
פרסום במובייל זה אסטרטגיה לפני הכל!
אפשר להמשיך לזרוק פה אחוזים ויחסים ללא סוף – הנקודה פשוטה – הקשב של הגולש ותשומת הלב היא קשה לתפיסה! הגולש הממוצע מבצע עוד 7 פעולות בו זמנית במכשיר הסמרטפון תוך כדי גלישה.
הנתונים הללו, הובילו אותנו המפרסמים לשנות את כל התפיסה שלנו בנוגע לנראות אתר במובייל, חווית הגלישה, הבנת המוצר ופסיכולוגית גולש במובייל.
פתרונות פרסום ושיווק באינטרנט למובייל
מכשיר המובייל מייצר לנו זמינות אינסופית – אנו זמינים בכל מקום ובכל שעה. מעבר לכך, ניתן להשתמש ברכיב ה-GPS לצורך מיקום גאוגרפי ופרסום בהתאם.
הרצון העיקרי שלנו הוא לעודד התקשרות וניווט ולבית העסק או לחלופין קנייה ישירה ממכשיר המובייל. בשני המצבים מדובר בהבנה מעמיקה של אופי העסק ואופי קהל היעד.
לא כל עסק מצריך ערוץ פרסום ישיר במובייל והדבר תלוי בוצר עצמו, אך לפי מגמת השימוש – עד שנת 2018 מאמינים שהשימוש במובייל יגיע לסביבות ה-90% ביחס לשימוש במכשירם אחרים. מה שלא ישאיר הרבה ברירה בנוגע לנוכחות במובייל – כולם צריכים להיות שם.
אסטרטגיה לפרסום באינטרנט – מובייל בלבד
כאשר רוצים לדחוף מותג/רכישות באמצעות פרסום במובייל בלבד, צריך להתחשב בהרבה פרמטרים של המוצר ושל קהל היעד. בדרך כלל מתבססים על כמה השערות פשוטות, שאותן מפתחים:
- מטרת הקמפיין – שיחות לעסק/הגעת פיזית לעסק/רכישות מקוונות/מודעות למותג – בדרך כלל המטרות העיקריות לפרסום במובייל.
- שימוש באזור גאוגרפי – מיקוד לרדיוסים מסוימים מסביב לעסק והפצת מבצעים בהתאם לקרבת המשתמש, פיזית.
- שימוש בווידאו – הרבה מצופי יוטיוב, עושים זאת תוך כדי עבודה/ספורט/זמן פנוי ובדרך כלל – לא צופים אלא רק מקשיבים! פרסום ביוטיוב למובייל הוכח כמעלה מכירות ומודעות למותג הרבה יותר מכל סוג אחר של קמפיין.
- מעקב אחר המרות חוצות מכשירים – בהרבה מהמקרים, הגולש מחליף את סוג המכשיר שלו 3 פעמים בממוצע ביום – בבוקר מובייל, צהריים מחשב, אחר צהריים מובייל, ערב מחשב (להמחשה, הנושא שונה מתחום לתחום). ישנם גולשים שיגלו את המוצר שלך במחשב ויבצעו את ההמרה במובייל בהמשך היום..
- שיווק מחדש במובייל – רימרקטינג ורדיפה אחר לקוחות פוטנציאלים שכבר ביקרו באתר באפליקציות ובאתרי מובייל מובילים לצורך החזרתם לאתר וביצוע פעולות.
פרסום עושים רק עם מומחים!
אנו בלאוס מדיה ואינטראקטיב רואים את עצמו כחלוצים בתחום הפרסום במובייל ויודעים לספק תוצאות בעלי משמעות אדירה לכל לקוחות פרסום המובייל שלנו.
אז אם אתה חושב שגם לעסק שלך צריך לתת הזנקה בעולם הכי חם כיום – זה הזמן להתחיל פרסום באינטרנט באמצעות המובייל!