קידום ממומן ביוטיוב – זירת המותגים?
אז כבר דשנו וכתבנו הרבה על קידום ממומן בגוגל. הפעם, ניכנס עמוק לתוך כלי הפרסום החזק והמשפיע ביותר כיום – קידום ממומן ביוטיוב.
השאלה הראשונה, הכל כך מתבקשת, פרסום בוידאו תמיד משויך למותגי ענק וקמפיינים רחבים – האם אנחנו מניחים כך כי גדלנו על פרסומות בטלוויזיה? כנראה שלא תהיה פה תשובה חד משמעית למדוע, בנוגע להאם – פרסום בוידאו השתנה לחלוטין.
היום לא מדובר בזירה של מותגי ענק, פרסום ביוטיוב מאפשר לכל אחד להגיע ללקוחות פוטנציאלים חדשים – הן מבחינת החדרת מותג והן מבחינת עידוד פעולות.
בלי ששמנו לב, כולנו הפכנו להיות קהל יעד ביוטיוב, אנו אפילו לא זוכרים כמה פרסומות אנחנו רואים במהלך גלישה ביוטיוב, השמעת פלייליסט או סתם חיפוש. הקטע המצחיק, שאנחנו בהחלט זוכרים את ה-5 שניות שראינו לפני שלחצנו "דלג על מודעה".
אז לאתר המפלצתי הזה, 2 בגודלו בעולם, יש המון כלים מעולים להציע לנו, המפרסמים.
כמובן שכל הפרסום מתבצע דרך גוגל AdWords, ותפעול הקמפיין דומה לכל קמפיין אחר – עם הבנה של עולם אחר לחלוטין.
פרסום ביוטיוב באמצעות גוגל AdWords
שלבים ראשוניים בתכנון קמפיין וידאו ביוטיוב
הדבר הכי חשוב בתכנון קמפיין ביוטיוב, הוא הבנה שאנחנו מתייחסים לצופה, ולא כמחפש או לגולש – התודעה ותהליך קבלת ההחלטות מתנהגים בצורה שונה. מה שמוביל אותנו לקריאטיב, הפקת הסרטון צריכה להיות רווית מחשבה שיווקית – המפתח להצלחה בקמפיין וידאו טמון בסרטון והבנה של הצופה האינטרנטי.
בשלב הבא, צריך להגדיר את מטרת הקמפיין – האם אנחנו מעוניינים בכך שצופים יכירו את המותג שלי? או בכך שיכנסו לאתר ויבצעו פעולה כלשהי?
ישנן המון מטרות אפשריות, אך בגדול – ידוע שהמטרה העיקרית של וידאו היא החדרת המותג לתודעה של קהל היעד ועידוד הרכישה לטווח הארוך.
התקציב, גורם מכריע, צריך לקחת בחשבון אפשרויות למיקוד וחסכון בעלויות פרסום לצורך מיטוב החזר ההוצאות מהפרסום באינטרנט.
בהמשך נזכיר על חישוב עלויות של קידום ממומן ביוטיוב.
אפשרויות מיקוד ביוטיוב
המנוע כמעט זהה למיקודי רשת המדיה של גוגל. ניתן לפלח על פי גילאים, מין, סטטוס הורה, תחומי עניין, זיקה למותג.
החידושים ביוטיוב מונים מיקוד לערוץ של מותג מתחרה, מיקוד לתוכן מוביל (סרטונים בעלי אחוז צפיות גדול/מגמת צפיות חדה).
בנוסף לזאת, ניתן למקד לתוצאות החיפוש של יוטיוב ולהופיע כמודעה בתוצאות החיפוש על פי מילות מפתח.
קידום ממומן לפני/במהלך סרטון ביוטיוב
כולנו מכירים את השיטה, אנחנו מפעילים סרטון ופתאום קופץ סרטון אחר שמצוין כמודעה שאנו מחויבים לראות (5 שניות/כולו).
ה-5 שניות הן קריטיות להצלחה – מסר ברור ומזמין לצופה יגרום לו להמשך צפייה ואפילו ביצוע פעולה.
לאחר לחיצה על דלג, יכול להופיע באנר/תגית תמונה קטנה להמשך הסרטון למקרה שהצופה מתעניין שוב.
מדידת תוצאות של פרסום בוידאו
כאן אנו מחברים את יוטיוב וגוגל AdWords – הנתונים עוברים ואנו למדים אודות הקהל הצופה שלנו.
באמצעות YouTube Analytics אנו יכולים ללמוד אודות הקהלים הצפו בסרטונים שלנו וביצעו פעולות חברתיות.
באמצעות אדוורדס, אנו למדים על מספר הצפיות, המחיר לצפייה ומבצעים אופטימיזציית מיקוד.
שילוב של כל הכלים שהזכרנו – יכול להביא להצלחה מסחררת ועלייה חדה במכירות – למותג ולעסקים הקטנים.
עלויות קידום ממומן ביוטיוב
אז שאלות מיליון הדולר, כמה זה עולה לנו? כעקרון קידום ממומן ביוטיוב נחשב לדבר יחסית זול כשמחשבים מספרים – מחיר לצפייה מאוד זול בדרך כלל.
אך כמו שהזכרנו בחלק הראשון, החוזק האמיתי הוא החדרת המותג – לכן קשה יותר למדוד את ההכנסות הישירות מפרסום ביוטיוב – הדבר יכול להעשות רק כאשר יש נתוני מכירות מסודרים שניתן לעקוב על פי תקופת הקמפיין.
בדרך כלל מומלץ לצאת לקמפיין של בין שבועיים לחודשיים – לעשות מדידה ולהסיק מסקנות להמשך/לקמפיין עתידי.
לפי המחקרים העדכניים, ההחזר מקידום ביוטיוב הוא גדול יותר משאר השיטות כיום. הפרסום בוידאו מחולל שינויים ענקיים בתפיסת הפרסום באינטרנט.
שיטות קמפיינים אחרונות המשלבות גם מדיה ישנה כמו טלוויזיה, שולחות את הצופה לחיפוש אחר המשך הפרסומת ביוטיוב – משהו שהיה נשמע כמו הזיה לפני עשור.
לסיכום, קידום ממומן ביוטיוב הוא דבר מומלץ לכל עסק ממוקד מטרה עם רצון להעלאת תודעה למותג ובעקיפין להעלות את מכירות המוצר.