ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס

כל בעל עסק יודע שכדי לקדם את שירותיו בדרך הטובה ביותר, יש צורך לפרסם אותם בגוגל. ההשפעה של גוגל ניכרת בתחומי שיווק ופרסום אינסופיים, עד כי נוצר שם פועל על שמה to Google (או בעברית "גיגול" או לגגל"). עיקר הפרסום בגוגל מתמקד בכך שאתם משלמים לגוגל סכום מסוים, ובתמורה היא מפרסמת וחושפת עבורכם את הקישור לאתר או לדף הנחיתה המופיעים בדרך כלל במקומות הראשונים.

ניהול בשלוש דרכים

ניהול קמפיין בגוגל מתבצע בשלוש דרכים עיקריות. הדרך האחת היא פרסום בחיפוש עצמו (Search Advertising). אלה למעשה המודעות הממומנות של גוגל שאנו רואים בתחילת עמוד החיפוש ובסופו. פרסום זה פועל על סמך מודעות ומילות מפתח מקודמות, והוא מתבצע בעזרת המוצר גוגל אדוורדס (Google Adwords) שעבורו יכול המפרסם לשלם בשתי דרכים: תשלום כולל עבור אלף הופעות או תשלום עבור כל קליק חדש של לקוח המעוניין לבקר באתר. הדרך השנייה היא פרסום בית העסק ברשת המדיה בעזרת תמונות, אפליקציות, באנרים או מודעות. ולבסוף, הדרך השלישית היא לשלם לגוגל כדי שתפרסם את הסרטון ביוטיוב. אם אתם בוחרים בשיטה זו, חשוב שהסרטון יהיה קליט וימשוך את תשומת לבו של הלקוח כבר ב-5 השניות הראשונות, שכן גולשים רבים נוטים ללחוץ על הכפתור "דלג" ולהמשיך בצפייה רגילה.

הטעויות שיש להימנע מהן בכל ניהול קמפיין בגוגל

הניסיון שצברנו בתחום בתור סוכנות פרסום של גוגל לניהול קמפיינים בגוגל במסגרת עבודתנו בחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב לימד אותנו להימנע מטעויות נפוצות. כדי להקדים תרופה למכה, אנו רוצים לשתף בהן אתכם:

  • מאגדים מילות מפתח – איגוד מילות המפתח פוגע באיכות הפרסום בגוגל. במקום זאת, ניתן לפצל את מילות המפתח ולהגיע לתוצאות טובות יותר: יחס ההמרה ללידים ולהקלקות ילך ויגדל כמו גם יוריד את המחיר שאתם משלמים לגוגל עבור כל קליק.
  • השארת מילות מפתח לא רלוונטיות – אם אתם משאירים מילות מפתח המספקות לכם ביצועים נמוכים, כדאי להסיר אותן ומהר. מילים אלה מזיקות לפרסום השוטף שלכם.
  • לא מוסיפים תוספים למודעות – חשוב לכלול את התוספים במודעות. אלה כלים שישדרגו את השירותים שלכם ויביאו לכם עוד לקוחות, בכך שתאפשרו לגולשים ליצור קשר או תניעו אותם לפעולה בעזרת מודעה רחבה יותר עם מגוון אפשרויות.
  • מקום ראשון בגוגל אינו מבטיח לידים איכותיים – טוב לשאוף לשלמות, אך היא לא תמיד משתלמת. אתר המופיע במקום הראשון עלול לספוג לידים רלוונטיים ואיכותיים פחות, בעוד אתרים במקום השני והשלישי ייהנו מלידים רלוונטיים וישלמו פחות לגוגל.
  • שולחים את הגולש לעמוד הבית – פעולה זו עלולה לבלבל את הגולשים ולגרום להם לנטוש את האתר. והתוצאה: קליק מיותר ששילמתם עליו בחינם. תחת זאת, יש להפנות את הלקוח לעמוד המוצר הרלוונטי, כדי לגרום לו לבצע פעולות באתר.
  • התעלמות מציון האיכות של גוגל – זהו נושא שאסור להתעלם ממנו, אם הציון שלכם נמוך, חשוב לפעול באופן מידי כדי לתקן את המצב. ייתכן שיהיה צורך לשפר את חוויית הגלישה של הגולש או להוסיף תוכן איכותי ורלוונטי לאתר.
  • התעלמות מאופן הגלישה באתר – מעקב צמוד אחר התנהגות הגולש וניתוח אנליטי מספק את הצד "הבלתי נראה" של ניהול קמפיין ורק כך ניתן להסיק על רלוונטיות לגולשים ולשפר את חווית הגולש. 

יתרונות הפרסום בגוגל

רבים מתעניינים בנושא ניהול קמפיין בגוגל ולא בכדי, לשיטת פרסום זו ישנם יתרונות רבים. דבר ראשון, מדובר בפרסום מהיר ומידי. אם החלטתם שאתם יוצאים לדרך ומציעים מוצרים חדשים ללקוחות, תוכלו לקבל חשיפה בתוך שעות ספורות בלבד מ. כמו כן, אתם יכולים לבחור היכן למקם את הפרסומות שלכם: ברשת המדיה או במנוע החיפוש של גוגל. עם זאת, כדי שניהול הקמפיין יצליח כדאי לפנות למקצוענים. כי כמו כל דבר בחיים, אין זה מספיק לשלם כסף לגוגל ולחכות להופעת התוצאות הטובות ביותר, חשוב גם לדעת איך עושים זאת. לנו יש את האישור לעסוק בפרסום מטעם גוגל ואנו שותפים בתכנית גוגל פרטנרס. נשמח לסייע לכם לפרסם את העסק היקר ללבכם.