פרסום במדיה חברתית

לאורך השנים האחרונות נוכחנו לראות ממקור ראשון את הצמיחה של הרשתות החברתיות בחייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולם ומיליונים בישראל. מעל 30% מסך האוכלוסייה בארץ עושים שימוש ברשת חברתית כזו או אחרת, בין אם מדובר בפייסבוק, וואטסאפ, גוגל פלוס, לינקדין, טוויטר, אינסטגרם ואחרות. השימוש ברשתות חברתיות אלו הנו על בסיס יומי והפך זה מכבר לחלק בלתי נפרד מחיינו מה שגרם לתעשיית שיווק שלמה של פרסומות ברשתות חברתיות.

כיצד הפופולריות של הרשתות החברתיות קשורה לבעלי עסקים שונים?

כל רשת תקשורתית, אתר, קהילה או מקום שיצבור תנופה, אהדה וירכז בתוכו קהל רב – יהפוך למוקד לפרסום עבור בעלי עסקים שונים. בדיוק כשם שבמשחקי ספורט שונים יש עשרות אלפי אנשים באצטדיון ועוד רבים אחרים שצופים במשחק מהטלוויזיה בבית – אז תוכלו לראות גם שטחי פרסום במגרש, בצידי המגרש, ביציעים וכמובן בפרסומות עצמן בטלוויזיה או אפילו מושמעות על ידי הכרוז במגרש עצמו לקהל הנוכח במקום. במשחקי הסופרבול האמריקאי למשל רכישת שטח פרסום או פרסומת קצרה של 20 שניות עשויים לעלות לכם עשרות מיליוני דולרים משום שלפחות 100 מיליון אנשים ברחבי העולם צופים במשחק זה!

כך ניתן לראות את החיבור שבין בעלי העסקים לרשתות החברתיות. מכאן ניתן להבין מדוע פרסומות ברשתות חברתיות יכולות להפיק רווח מהותי לכל עסק. ברוב הרשתות החברתיות המשתמש ייאלץ לחשוף מידע פרטי מסוים בעת ההרשמה ו/או במהלך השימוש שלו באפליקציה/באתר/ברשת החברתית. כך למשל ידעו מה הגיל שלכם, מין, מקום מגורים, תחביבים, תחומי עניין נוספים, מקום עבודה ועוד. גם באמצעות הפוסטים שאתם משתפים למדיה החברתית, הסטטוסים שאתם מעלים, התמונות, הסרטונים ואפילו עמודים או אנשים אחרים שאתם עוקבים אחריהם – כל אלה הופכים להיות מאגר מידע עצום המאפשר לאותה רשת חברתית להיות מוקד פרסום נפלא עבור בעלי עסקים שונים.

היתרון הגדול של פרסומות ברשתות חברתיות הוא:

ניתן לפלח את קמפיין הפרסום לקהל יעד ספציפי שהופך את הפרסום לממוקד ויעיל. אם אתם חנות פרחים בחיפה למשל. תוכלו להחליט לפרסם את האתר שלכם רק לקהל של בני 22-45 הגרים בחיפה או בחיפה והסביבה. לכל רשת חברתית יש כמובן את אופציות הפילוח ומאגר המידע שלה ולכן צריך להכין מראש אסטרטגיית פרסום מותאמת אישית לסוג העסק, לקהל היעד שלו והיכן ניתן למצוא אותו. בפייסבוק למשל מאגר המידע הוא עצום וניתן אף לפלח את קמפיין הפרסום לפי תחומי עניין, מקצועות ועוד.

האם פרסומת ברשת חברתית דומה לפרסומות אחרות?

אנו רגילים לראות ולשמוע פרסומות בעיתונים, בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי חוצות, בקניונים ועוד. פרסומות אלו קופצות, מרצדות ומטרידות אותנו בכל מקום שבו אנו נמצאים. סגנון הפרסום ברשתות החברתיות הוא מעט שונה. הפרסומות הנן סמויות ולמעשה מוצגות כחלק אינטגרלי מהתוכן. העין הרגילה מתקשה יותר לזהות כי מדובר בפרסומת ולכן גם אחוזי הלחיצה עליהן גבוהות. לא די בכך שניתן לפלח את הקמפיין לקהל יעד ספציפי שיראה את הפרסומים שלנו, אלא גם שהפרסומת נראית עבורו כחלק בלתי נפרד ממגוון התכנים, התמונות והסרטונים הרחב שהוא חשוף אליו. כך מתפוגג לו ה"אנטי" לפרסומת והוא מתרכז בעיקר הפרסומת וברצון שלו להיחשף למידע שהיא מציגה.

מעקב אחר נתונים בקמפיין רשת המדיה של גוגל:

אם בגוגל תבחרו לשווק או לפרסם, לרבות ברשת המדיה, תוכלו להנות מפאנל פרסום יעיל וזה מאפשר לכם לצפות בנתוני הקמפיין, להסיק מסקנות ולקבל מבט על ביצועי הקמפיין והרווחיות שלו. בסופו של יום כל עסק מעוניין בהחזר גבוה על ההוצאה שלו ולכן ניתוח נתוני הקמפיין הנו חיוני וחשוב לתהליך הצמיחה של העסק.

אנו צוות המפרסמים של סוכנות לפרסום באינטרנט LeoSem מחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב היינו שם כשהרשתות החברתיות רק החלו לתפוס מקום בחיינו וכיום מתמחים בביצוע פרסומות ברשתות חברתיות וקידום עסקים במדיה החברתית.