מה הקשר בין יוטיוב למכירות?

עוצמת המותג

המותג, הוא הדבר המוביל היום את הרוכש ואת מסלולו באינטרנט. בעיקר בישראל, הגולש אוהב להרגיש שהוא קונה משהו שלא רק הוא חושב שהוא איכותי – אלא גם מוכר לשאר הסובבים.
בעצם החיבור הלא מוגדר הזה, בין חלק עמוק מאוד בתוך המוח לבין לוגו/שם קליט/סלוגן/מוצר מיוחד הוא משהו שפסיכולוגית – אף אחד לא יכול להתגבר עליו!

הרגשת החמימות כאשר צורכים מותג מוכר, אמין ובטוח – למרות הידיעה המלאה שהמחיר גבוה יותר רק מבסיסו מותג.
אין תחליף לעצמה הזאת כשמדברים על הגדלת מכירות – בין אם בחנות אינטרנטית או רכישה פיזית בחנות.

העצמת המותג

כנראה ישנן אין סוף של דרכים יצירתיות לחיזוק הקשר של המותג אל הצרכן. במדיה הקלאסית באמצעות פרסומות טלוויזיה ושלטי חוצות ובמדיה החדשה בדרכים יותר מדידות וזולות – והרבה יותר יעילות.

יוטיוב ככלי מיתוגי

יוטיוב כיום משמש כמנוע חיפוש הסרטונים ואתר הצפייה מספר אחת בעולם, הוא האתר ה-3 בעולם מבחינת טראפיק והוא מושך אליו את מלוא הקשת הדמוגרפית והגיאוגרפית.

פרסום ביוטיוב נותן לעסק המון כלים מיתוגיים אך ישנם גם כלים שאינם כרוכים בעלויות פרסום או בהוצאות הפקה גבוהות:

  • מיתוג הערוץ בצורה מקצועית עם תמונות איכותיות ויצריתיות.
  • בניית פלייליסטים של סאטונים קשורים בערוץ שלכם.
  • העלו סרטונים באופן רציף, לא בהכרח הפקות הווליוודיות – גם סרטון שלכם מדברים במשך 20 שניות מהסמרטפון יעשה את העבודה – תתפלאו!
  • ערכו את הסרטונים והפעילו שכבות אינטרקאטיביות לגולש.

קידום ממומן ביוטיוב במקביל לפעילות אורגנית ביוטיוב הוכחה כיעילה ביותר לחיבור הצרכן למותג. לדוגמא – להציג סרטונים תקופתיים על מוצרים חדשים ומלאים מיוחדים (ללא קידום מכירות מסוים) ולפני תקופות החגים להציג לרוכשי העבר שלכם סרטונים בצורה פרסומית על קידום מוצרים ומבצעים. 

איך עובד פרסום ביוטיוב לאתר חנות?

יוטיוב כיום מציעה מספר דרכים לפרסום החנות:

  • מודעת וידאו לפני הצגת סרטון עם אפשרות לדילוג – התשלום רק עבור מי שלא דילג והגיע לזמן מוגדר בסרטון.
  • מודעת וידאו בתוצאות החיפוש של יוטיוב ובסרטונים רלוונטים נוספים.
  • מודעת באנר בזמן הצגת סרטונים.

בכל הפעילות הפרסומית אנו נהנים משיתופים, לייקים, תגובות ונרשמים חדשים לערוץ – מה שמגדיל את התנועה האורגנית שלנו ביוטיוב וגורם לסרטונים המוצרים שלנו לקבל רלוונטיות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש של יוטיוב.

כמובן שבאסטרטגיה זו, נוכל להגיע למצב שאנו מופיעים גם בתוצאות החיפוש של גוגל סרטונים בביטויים רלוונטים – מה שיגדיל עוד את החשיפה של המותג.

פרסום ביוטיוב זה פרסום בגוגל.

תמיד חשוב לזכור, יוטיוב הוא של גוגל – כל היתרונות הטכנלוגיים של פרסום בגוגל חלים גם על פרסום באמצעות סרטונים והשילב ביניהם יותר יעילות מאוד גבוהה כאשר המטרה היא הגדלת נפח המכירות באמצעות פרסום ביוטיוב.

עלויות הפרסום ביוטיוב זולות יותר מאשר עלויות הפרסום ברשת החיפוש של גוגל מפאת חשיפה מאוד גדולה ושינוי הזיקה של הגולש.

לסיכום, פרסום ביוטיוב נעשתה דרך מאוד יעילה להגדיל את חוזק המותג שלך ותוך כדי להנות מהגדלת נתח מכירות.
כל מה שאתה צריך עכשיו זה לחשוב על הפעילות השיווקית שלך מבחינת המותג – איך אתה רוצה להצטייר באינטרנט.

פנה אלינו לקבלת הנחיות מסודרת ותוכנית פרסומית שתהפוך את החנות שלך להרבה יותר מוכרת!