כשמדברים על פרסום בגוגל לעסקים שמחפשים חשיפה באינטרנט, בראש ובראשונה חושבים על גוגל, למה? כי אנחנו מוקפים בתאגיד העצום הזה שאחראי על רוב שטחי הפרסום הקיימים ברשת.
למעשה, גוגל מציעה מספר רב של פתרונות אפקטיביים לפרסום עסקים בארץ ובחו"ל.
כשמדובר בזירה האינטרנטית, הגודל לא קובע! לא רק תאגידים ומותגים שולטים בעולם הפרסום, ההפך הוא הנכון.

פתרונות פרסום בגוגל לעסקים

פרסום בגוגל

חיפוש בגוגל

גוגל AdWords (הפלטפורמה הראשית לפרסום באינטרנט של גוגל) כיום מונה המון אפשרויות לפרסום באינטרנט – היא למעשה השולטת בתחום זה.
ההחלטה ללכת על איזה פתרון צריכה להיות מושכלת, היא זו שתקבע את טיב הפרסום.
כמה מהפתרונות העיקריים:

  • פרסום ברשת החיפוש של גוגל – השיטה הבסיסית ביותר, משתמש מקליד שאילתא ומקבל תוצאות חיפוש מלוות במודעות רלוונטיות.
  • פרסום ברשת המדיה של גוגל – מיליוני אתרים מרחבי העולם המציעים שטחי פרסום לגוגל להשכרה תמורת תשלום עבור קליק, כמו כן מכילה בתוכה את העולם הענק של האפליקציות.
  • פרסום ביוטיוב – העצמת מותג והחדרתו באמצעות מדיה ויזואלית באתר הסרטונים מספר אחת בעולם.
  • פרסום במובייל – הגעה למכשירי הסמרטפון של הגולשים באמצעות שיחות, ניווטים ומבצעים מקומיים.

בין היתר שלל כלים פרסומיים מדהימים להעצמת המותג והגדלת הרווחים.

עלויות פרסום העסק בגוגל

לכל עסק והרווחיות שלו, לכל תחום והעלויות שלו ולכל מוצר המחירים שלו – מכאן, אין מחיר אחיד לפרסום בגוגל.
בדרך כלל, קיים יחס ישר בין שווי הרכישה (הרווח כתוצאה מרכישת השירות/המוצר) לבין עלות הפרסום בגוגל.
למשל, כאשר מדובר על מכירת כלי כתיבה – ברור שלא נוכל להשקיע יותר מדי כסף עבור כל רכישה, אחרת יווצר הפסד כתוצאה מפרסום. אך בתחום כמו רכישת רכב – רכישה שווה המון כסף ולכן גם תעלה בהתאם.

פרסום בגוגל לעסקים

 

החשיבות הגדולה ביותר בחשיבה על תקציב פרסום, היא כמה אנו רוצים להפיק ממנו.
לכן המספר עצמו פחות צריך להדאיג עד כמה שהוא נראה גדול. כאשר המוצר/השירות באמת טוב ורווחי, והגולש שרכש יהיה מרוצה – אין שום ספק שהרכישות יחזירו את הוצאות הפרסום והרבה מעבר.
הבעיה מתחילה כשלא משקיעים מספיק מלכחתחילה, אז אנו כמו סוס צולע במרוץ – והתוצאות בהתאם. חשוב להבין שכאשר התחום נחשב יקר, גם המתחרים שמשחקים בו מנצלים את אותם התקציבים הגדולים.

מדידת הצלחת הפרסום בגוגל

פרסום במובייל

גוגל במובייל

הצלחה נמדדת במספרים. כאשר מדובר בהצלחת פרסום העסק יש לקחת בחשבון את עלויות הפרסום, עלויות המוצר והרווח שנוצר.
את החישוב יש לבצע אחת לתקופה (רבעון, שליש, חציון) ולא על בסיס יומי/שבועי.
כאשר ההחזר מהפרסום חיובי – עשינו את עבודתנו נאמנה!
כאשר ההחזר מהפרסום שלילי – כנראה שמשהו השתבש בדרך, החל מבחירת התקציב או מבחירת האסטרטגיה.

תמיד יש למדוד את המחיר לרכישה, לשיחה, לפנייה, לניווט ועוד שלל משתני המרות חשובים שיתנו לכם להבין את אופי הגולש שמחפש אתכם.
לאחר מדידה תקופתית, יש להתחיל קמפיין עם לקחים ומסקנות מהקמפיין הקודם ולייעל את הפרסום בגוגל ולדאוג שהדוחות הבאים יראו אפילו יותר טובים מהקודמים.

אנו בלאוס, שמים דגש ענק על הצלחה ומדידתה. אנו מזמינים אותך להתרשם מאיתנו וליצור קשר לקבל פרטים על חבילות פרסום בגוגל לעסקים – אנו נדאג להתאים עבורך תכנית ייחודית ונצליח ביחד.